Specialized EPIC. Kompletní montáž zadní stavby a tlumiče po repasi.

12.10.2010

Konečně přišla chvíle, kdy se po zrestaurování laku na Rámu Epic airbrushem a generálce tlumiče s brainem pustíme do smontování rámu. Budeme lisovat nová ložiska a samozřejmě že jsme u toho byli i s fotoaparátem aby jsme vám mohli předat pár technických typů. Vidlice Reba Team taktéž prošla kompletní generálkou a dostala superrychlá tuningová gufera Enduro o kterých už jsme psali v předchozím článku. Takže po smontování a osazení novými komponenty SRAM X.9 a brzdami AVID ELIXíR bude kolečko jako nové a počká si na svého nového majitele velikosti XL.

Rám Specialized Epic připravený na montáž zadní odpružené stavby.

Připravili jsme si všechny díly pěkně vyčištěné.

I zde se vyplatí kulové sférické ložisko dobře utěsnit vazelínou typu „pasta“ , dobře dotáhnout a zajistit proti povolení.

Sada nových ložisek FBJ.

Ložiska zatlačíme do vidlice pomocí lisu. V žádném případě nepoužíváme násilí.

K úplnému dotlačení do sedla domečku použijeme ještě jedno staré ložisko

Potom doporučujeme nadzvednout prachovku a docpat ložisko hustou vazelínou. To aby voda neměla nejmenší šanci vniknout ke kuličkám.

Dobře vymazané ložisko. Toto však nesmíte udělat u ložisek , která se otáčí vysokou rychlostí. Kuličky by se pak neotáčely a ložisko by se zadřelo. Třeba u náboje zadního kola…

Potom si připravíme tvarovou podložku , kterou musíme umístit užší stranou k ložisku tak, aby se opírala jen o vnitřní kroužek.

Takže takto.

Doplníme prachovku.

A komplet prošroubujeme čepem.

Který nezapomeneme zajistit modrým lepidlem Loktite.

Obdobně postupujeme u všech ložisek.

Konečně můžem provést připojení spodní vidlice k rámu prošroubováním nosného čepu a zajistit ho Loktitem proti povolení.

Teď si připravíme vahadlo zadní stavby.

Zde platí stejná pravidla pro ložiska a zajištění čepů.

Dalším krokem je připojení tlumiče s brainem.

Připojení tlumiče k vahadlu a následně k rámu je trochu boj a je nutné si dát pozor na pár důležitých věcí.Jako třeba poloha tvarových podložek a distanční podložky mezi rámem a tlumičem.

Další důležitá věc je natočit táhlo tlumiče do polohy podle značky TOP směrem nahoru. Pístnicí se totiž dá točit dokola a mohlo by se stát, že bude přetočená obráceně.

Teď už jen řádně zajistíme a dotáhneme.

No a zadní stavba je Komplet. :-)

A jak vypadá fešák v plné parádě? Za 40000kč s komplet novými komponenty….proč ne? :-)

SUNSETBIKE SLANÝ Mirek Sunkovský, Smečenská 156/31, Slaný 27401, IČO: 66320003, +420 775 29 69 59, mirek@sunsetbike.cz