SUNSETBIKE SLANÝ

SPECIALIZOVANÝ SERVIS & STAVBY KOL GENERÁLNÍ OPRAVY & TUNING

Posezóní kompletní servis Epika S-Works!

25.02.2013

Kompletní servis by jste měli svému miláčkovi dopřát minimálně jednou za rok.

Co se týká Epika, nebo jakéhokoli fulu, tak to platí dvojnásob.

Tlumič s brainem je dimenzován na jednu sezonu a když nenecháte vyměnit těsnění, tak riskujete problém uprostřed sezony.

Co se týká čepů a ložisek v rámu, tak vydrží i dva tři roky v závislosti na podmínkách ve kterých jezdíte.  Kontrola před sezonou a domazání je však minimum co by jste měli zaručeně udělat. Kompletní servis v rozjeté sezóně může být na dlouhé lokte a také daleko dražší…

Zde je malá  obrázková dokumentace, jak to u nás zhruba probíhá.

V první řadě se odstrojí celé kolo.

Sundá řetěz a odpojí všechny lanka a bovdeny.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Potom přijde na řadu vidlice.

Čištění hlavového složení, nebo výměna ložisek je to, na co by jste měli opravdu dbát.

A to speciálně, jestliže máte vidlici s karbonovým krkem.

Stačí totiž jezdit pár týdnů s uvolněným hlavovým složením a to se vám podepíše na krku vidle pořádným zářezem.

V některých případech to může vyžadovat i výměnu celého krku i s korunkou.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Někdy můžete být docela překvapení, v jakém jsou ložiska stavu.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A zde je ukázka, jak takový vymlácený karbonový krk od povoleného hlávka vypadá!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zářez je přesně na místě kde se dotýká rozpěrka, takže vidlice již nelze nikdy doladit bez vaklu.

Jediná možnost je odborná laminace karbonem, kterou samozřejmě na zakázku provádíme.

 

Další krok je sundání klik a ložisek středového složení. Zde BB-30

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Někdy je povolení a sundání klik BB-30 s zaoxidovanými ložisky problém.

Proto neváhejte a sundavejte preventivně!!

Domazání se vždy vyplatí!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

K opětovnému nalisování je nutné použít lis. Né kladívko!  :-)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vazelínou opravdu nešetříme. Zde je jí potřeba vždy hodně.

Šroub je potřeba zamáznout modrým loktajtem proti uvolňování.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Odpojíme zadní stavbu.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A bude potřeba vylisovat ven ložiska z rámu. To bývá někdy velmi obtížné!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ložiska ve vahadle jsou miniaturní a dostat je ven, vyžaduje dávku trpělivosti.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nová ložiska je nutné domazat, jinak mnoho nevydrží.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A dostat je zpět na své místo bez kvalitního nářadí takřka nelze.

Hlavně dodržet správný sled a nasměrování všech podložek!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dalo by se pokračovat ještě dlouho dál, ale věříme, že nám věříte.

Na řadu přijdou náboje kol, brzdy přetěsnění vidlice,  zpětná montáž a seřízení.

Prostě spoustu hodin práce, které se promítnou do bezproblémového užívání jízdy po zbytek sezony.

Nyní je ta správná chvíle, takže neváhejte a domluvte si před sezonou náš kompletní servis.

Budete spokojeni …

 

 

 

SUNSETBIKE SLANÝ | web crafted by 2046 | RSS