Jak se stříká originál ORBEA? Reportáž z profi lakovny Sunsetbike

16.04.2011
V minulém příspěvku jste se mohli podívat na opravu carbonového rámu.
Nyní vás zasvětíme do tajů lakovny.
V tomto případě byl zákazník velmi náročný a rozkaz zněl jasně:
„Rám musí být jako nový“!
Na tomto příkladu pochopíte, že nastříkat rám podle originálu je někdy daleko složitější a časově náročnější než samotná oprava carbonového rámu.
V první řadě se zakytují nejhrubší nerovnosti.Všechna místa po opravě musí být vyhlazena. Použijeme hrubé plátno zrnitosti 80.Potom přijde na řadu stříkací kyt. Zde brousíme již plátnem o zrnitosti 180.

Stříkací kyt vyrovná povrch staré barvy a obroušená místa.

Vyrovnaný povrch se potom přestříká základovým plničem , který vše zpevní a povrch se přebrousí smirkem hrubosti 400 a potom vyleští pod vodou nejjemnějším plátnem zrnitosti 1200, takže pod lakem nebude zřetelná jediná šmouha po broušení, ani vryp.

Zde je základ přebroušen a vyleštěn, takže povrch je téměř dokonalý. Takový povrch jaký vypracujeme na této vrstvě bude i na poslední. Takže na tom opravdu záleží.

Nyní se zalepí všechna místa, na která nesmí přijít modrá barva. Všimněte si plastové modré lepenky na rozhraní barev. Papírová lepenka jí jen prodlužuje.

Ostré přechody mezi barvami se maskují speciální plastovou tvarovatelnou páskou, která zaručí dokonale rovný a čistý přechod. Nenechte se zmást. Plastová tvarová lepenka má také modrou barvu !!!

Zalepíme i ostatní místa, kam by se neměla dostat barva.

Naposled všechna místa očistíme štětečkem od jakéhokoli prachu a nečistot aby neulpěly v barvě.

A konečně se pustíme do stříkání modré „báze“. Matné barvy bez laku.

Báze se chytla a povrch vypadá velmi zdařile a čistě.

Nyní můžeme bílou barvu odmaskovat a zamaskovat modrou, abychom mohli stříkat bílou.

Všechna modrá místa jsou nyní zakryta a stříkáme bílou bázi.

Na zadní vzpěře máme nalepenou maskovací samolepu, přes kterou vystříkáme bílý nápis ORBEA.

Vystříkat všechny detaily a nic nevynechat je někdy velmi obtížné. Zde je potřeba velmi dobrý zrak i paměť.

Na bílou sedlovou trubku potom nalepíme masku pro černý nápis ORBEA.

Vystříkáme černý nápis, necháme zaschnout a masku strhneme.

Vypadá to, že se práce zdařila, ale ještě přijde několik vrstev průhledného laku, kde se může ještě všechno zkazit.

Přichází nejtěžší chvíle. Celý rám musí být rovnoměrně zalit průhledným lakem, aby se z matné báze stala lesklá barva.

Žádné místečko nesmí být zapomenuto. Vše musí být pod lakem. Starý a nový lak se ještě musí spojit „rozstřikovacím ředidlem“.Takto vypadá ideální přelakovaný povrch.

Takto vypadá ideální přelakovaný povrch.

Bezvadně zalité patky.

Krásně oříznutý přechod.

Detail přechodu modrá bílá.

Hotový nastříkaný rám. A vskutku „jako nový“ !

SUNSETBIKE SLANÝ Mirek Sunkovský, Smečenská 156/31, Slaný 27401, IČO: 66320003, +420 775 29 69 59, mirek@sunsetbike.cz