SUNSETBIKE SLANÝ

SPECIALIZOVANÝ SERVIS & STAVBY KOL GENERÁLNÍ OPRAVY & TUNING

Montujeme sady Sram EAGLE 1×12, náš test a tipy.

01.10.2017

Test sady Sram EAGLE GX 1×12.

Po tom, co se sada Sram Eagle GX 1×12 osvědčila i v extrémním závodě Rellye Sudety, jsme objednali pár sad i pro naše zákazníky.

Po dlouhé době odolávání se systém Eagle 1×12 nakonec prosadil a již není pochyb, že tímto směrem se bude ubírat celý MTB svět.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pro pár nevěřících Tomášů ještě zopakuji několik jasných výhod.

VÝHODY:

  1. Při použití kazety do 50z lze zvolit dostatečně velký převodník vepředu, aby jste logicky získali  těžký převod pro jízdu po rovině nebo z kopce.
  2. Získáte velké opásání pastorků, které je efektivnější při roztáčení kola a snižuje opotřebení.
  3. Nejpoužívanější středně velké pastorky se dostanou více do středu kazety, takže nedochází k tak častému křížení řetězu.
  4. Zbavíte se problematického přesmykače, takže v bahně nebudete mít problémy.
  5. Jednopřevodník vepředu vede k logickému intuitivnímu řazení bez přemýšlení.
  6. úspora váhy

MÝTY A OMYLY:

1.“Cenová nedostupnost“ je již nepravdou.  Po tom co SRAM dal na trh sadu Eagle GX, je tento systém dostupný již všem bez rozdílu. Pod 9000kč.

2. Kliky a převodníky lze použít i ze systému 10 a 11×1 , takže nemusíte kupovat celou sadu a ušetříte !

3. Páčky a přehazovačka GX jsou téměř totožné jako u vyšších sad XX1, takže se nemusíte stresovat, že by jste měli na kole něco nekvalitního.

4. Nemusíte mít nutně nábu na ořech XD SRAM, lze použít kazetu Sunrace 11-50 na Shimano ořech za velmi přijatelnou cenu do 2000kč.

5. Lze použít levnější řetěz od Sunrace kolem 650kč.

6. Nejlevnější varianta přestavby se dá pořídit do 6000kč.

Po dlouhém testování mohu říct, že systém Sram EAGLE GX 1×12 funguje i v ekonomické verzi bezvadně a lze ho bez problémů sedlat.

Řazení bylo velmi rychlé a řetěz nabíhá takřka neslyšně i v tahu.

K extrémnímu křížení a spadávání řetězu nedocházelo. Vlastně nám ani jednou za celou dobu testování řetěz nespadl.

Ve předu jsem použil převodník 38z, který jsem tam měl před tím a byl jsem schopen vyjet všechny mě dostupné kopce v okolí. Myslím, že když zvolíte převodník 34, nebo 36, tak nebudete mít v kopcích problém.

My sadu Sram GX 1×12 doporučujeme každému, kdo přemýšlí nad přestavbou a jsme schopni zajistit i všechny potřebné komponenty.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SUNSETBIKE SLANÝ | web crafted by 2046 | RSS